• دفتر تهران: خیابان دکتر شریعتی پایین تر از پل صدر نبش بن‌بست الهیه پلاک ۱۶۸۰ طبقه هفتم شمالی
  • کارخانه: شهرک صنعتی نکا - فاز 2
  • دفتر ساری: میدان ساری کنار - جنب کوچه نوذری
  • 09129629521
  • 09024508793
  • 09357874497

سنگ طبیعی یا سرامیک و کاشی ؛ کدام یک برای نمای داخل؟

سنگ طبیعی یا سرامیک وکاشی ؛ کدام یک برای نمای داخل؟

سنگ طبیعی یا سرامیک دیوار

وقتی صحبت از تایل به میان می‌آید، دو نوع مشابه وجود دارد: سنگ طبیعی و سرامیک. جنس هر دو سطح، سخت و بادوام است. هر دوی آنها می توانند هم از مواد طبیعی و هم مصنوعی ساخته شوند. نصب تقریبا یکسانی دارند و به یک اندازه به مراقبت نیاز دارند. سنگ طبیعی و سرامیک بسته به محل نصب هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ اما کدام یک را باید انتخاب کنید؟

ویژگی‌های سنگ طبیعی و سرامیک

متریال سنگ طبیعی همانطور که از نام آن برمی‌آید یک ماده غیرساختگی و کاملاً طبیعی است که مستقیماً از زمین ساخته می‌شود. انواع سنگ طبیعی مختلف مانند تخته سنگ (اسلیت)، گرانیت، مرمر، سنگ آهک، تراورتن و ماسه سنگ وجود دارد.

مزایا و معایب سنگ طبیعی و سرامیک _اریکانما

مقایسه سنگ طبیعی و سرامیک

سرامیک نوعی تایل و متشکل از خاک رس قرمز یا سفید است که در کوره پخته می‌شود. انواع سرامیک به دو صورت لعابدار و بدون لعاب موجود است. اکثر تایل‌های سرامیکی با لعاب تولید می‌شوند تا یک لایه آب‌بند غیر قابل نفوذ بر روی سطح خاک رس طبیعی ایجاد کند. سطح لعاب سخت، ضد آب و بسیار مقاوم در برابر لکه است. همچنین، به هیچ نوع درزگیر یا پوشش محافظی نیاز ندارد.

ویژگی‌های سنگ طبیعی و سرامیک

ویژگی‌های سرامیک در مقابل سنگ طبیعی

تایل بدون لعاب در حالت طبیعی خود واقعاً سرامیک است. بسیار متخلخل است و به راحتی مایعات و لکه‌ها را جذب می کند. برای جلوگیری از هر یک از این خطرات، توصیه می‌کنیم که سرامیک را بلافاصله پس از نصب با یک درزگیر مخصوص سرامیک با کیفیت، به درستی آب بندی کنید.

مقایسه سنگ طبیعی و سرامیک ؛ مزایا و معایب

ماندگاری

تایل‌های سرامیکی دارای درجه‌بندی‌های مختلف در میزان سختی هستند. برای دوام نهایی، به دنبال متریال با رتبه PEI بالاتر باشید – در حالت ایده‌آل PEI 3 یا بالاتر. P.E.I (Porcelain Enamel Institute = انجمن لعاب پرسلان). رتبه‌بندی‌های پایین‌تر برای کاربردهایی مناسب است که بک اسپلش‌ها و انواع پرترافیک را بخوبی تحمل نمی‌کنند.

مقایسه سنگ طبیعی و سرامیک

ماندگاری تایل‌های سرامیک دیوار

به عنوان یک نکته کلی، سنگ طبیعی زمانی که به درستی از آن مراقبت شود دوام بیشتری نسبت به سرامیک دارد. همچنین شبه ترک‌های ریز به سنگ جذابیت و ارزش بیشتری می‌بخشد.

نظافت و نگهداری سرامیک و سنگ طبیعی

تمیزی و مراقبتهای اولیه برای اینکه هم سنگ طبیعی و هم کاشی سرامیک نو به نظر برسد ضروری است. هر دو نیاز به تمیز کردن منظم دارند، اما روش انجام آن بین این دو متفاوت است.

سنگ طبیعی نمایی متخلخل است و به درزگیر یا لعاب برای کمک به پر کردن منافذ و مقاوم ساختن مواد در برابر آب و لکه نیاز دارد. بسته به نوع ماده سنگ طبیعی درزگیر باید به طور دوره‌ای مجدداً اعمال شود. وقتی صحبت از نگهداری روزانه می‌شود، از شوینده‌های اسیدی دوری کنید، زیرا می‌توانند به خودِ سنگ آسیب برسانند.

نظافت و نگهداری سنگ طبیعی_اریکانما

مراقبت از سرامیک و سنگ طبیعی

سرامیکی که لعاب دارد بدون افزودن پوشش دیگری، آماده استفاده است. اگر نگران لکه شدن هستید، ممکن است بخواهید یک درزگیر روی مرز اضافه کنید تا مانند سطوح اطراف تمیز بماند. تایل سرامیک بدون لعاب مانند سنگ طبیعی به یک درزگیر یا پوشش رویی برای محافظت از آن در برابر لکه نیاز دارد. لعاب بادوام روی سرامیک آن را هنگام از محصولات تمیز کننده ایمن می‌سازد.

سنگ طبیعی نمایی متخلخل است و به درزگیر یا لعاب برای کمک به پر کردن منافذ و مقاوم ساختن مواد در برابر آب و لکه نیاز دارد. بسته به نوع ماده سنگ طبیعی درزگیر باید به طور دوره‌ای مجدداً اعمال شود. وقتی صحبت از نگهداری روزانه می‌شود، از شوینده‌های اسیدی دوری کنید، زیرا می‌توانند به خودِ سنگ آسیب برسانند.

تنوع رنگ

سبک خانه شما به انتخاب کفپوش با سنگ طبیعی یا سرامیکی کمک می‌کند و اینکه کدام متریال به بهترین شکل با محیط اطراف مچ می‌شود. سنگ طبیعی در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های طبیعی، از رنگ‌های سفید تا  بژ و قهوه‌ای تیره موجود است.

تنوع رنگ سرامیک و سنگ _اریکانما

از آنجایی که سرامیک ساخته دست بشر است، می‌تواند در رنگ‌ها و طرح‌های بی‌شماری وجود داشته باشد. حتی می‌توان آن را شبیه به سنگ طبیعی یا تخته‌های چوب سخت ساخت. وجود رنگ‌های متنوع در سرامیک، انتخاب آن متناسب با دکوراسیون داخلی را آسان می‌کند.

تفاوت هزینه‌های سنگ طبیعی و سرامیک

از آنجایی که نمای سنگ، طبیعی است، یکی از گزینه های گران قیمت برای نما یا کف است. ولی ظاهر مجلل آن‌ها باعث می‌شود – در صورتی که بودجه اجازه دهد – هزینه‌ها ارزش آن را داشته باشد.

با اینکه تایل سرامیکی قیمت به صرفه‌تری دارد، ولی قیمت آن بسته به سبک، پرداخت و درجه بندی سرامیک انتخابی متفاوت است. کاشی‌های بدون لعاب ارزان‌تر از کاشی‌های لعابدار هستند، اما در طول فرآیند نصب نیاز به پرداخت اضافی دارند.

نکاتی که هنگام انتخاب سنگ طبیعی و سرامیک باید در نظر بگیرید

  • نصب و راه اندازی

با اینکه نصب سرامیک می‌تواند DIY اجرا شود، اما این کار آنطور که به نظر می‌رسد آسان و سریع نیست. برای تکمیل موفقیت‌آمیز پروژه، به زمان، صبر و مهارت زیادی لازم است. بنابراین، مطمئناً ارزش این را دارد که برای یک نصاب حرفه‌ای هزینه کنید. وقتی کار نصب شروع می‌شود، نصاب زمانی را صرف چیدن تایل‌ها روی سطح می‌کند تا تقریبی از طرح نهایی ایجاد کند و این واقعاً جزء معایب آن نیست.

نصب و اجرای سرامیک دیوار_erika_nama

نصب سنگ طبیعی و سرامیک

وقتی نوبت به تصمیم گیری می‌رسد که کدام متریال بهترین انتخاب برای نمای داخلی و بیرونی شما است، دانستن مزایا و معایب هر یک از این دو متریال ضروری است. طراحی کلی فضا، تعداد افرادی که از محیط استفاده می کنند و شرایط آب و هوایی (نمای خارجی) در نظر بگیرید. سرامیک خود را با دقت انتخاب کنید. در تمیز کردن و نگهداری آن کوتاهی نکنید تا مطمئن شوید که برای سال‌های آینده نیز زیبا و نو به نظر می‌رسد.

به طور خلاصه:

  • تایل سرامیکی مقرون به صرفه است و تمیز نگه داشتن آن آسان است.
  • نمای سنگ قیمت بالاتری دارد، اما طبیعی و مجلل هستند و تمیز کردن آن چندان دشوار نیست.
نصب و اجرای سنگ طبیعی دیوار_erika_nama

نمای ارزان، نصبی سریع و بدون دردسر با اریکانما

ما در اریکانما نسل جدیدی از طراحی‌های سنگ طبیعی بدون نیاز به ملات یا بندکشی را با سرعت اجرای بالاتر معرفی می‌کنیم. در این روش از بافت یا تکسچرهای سبک سنگدانه طبیعی با درجه‌بندی و تنوع قیمت استفاده می‌کنیم. کوتینگ‌های اریکا ‌وانند توسط تاپ‌کوت‌های پلی یورتان یا اکریلیک پوشانده شوند تا از دوام و استحکام بالای آنها اطمینان حاصل شود.

می‌دانیم که خانه شما بیانگر استایل شماست. ما اینجا هستیم تا مطمئن شویم که با هزینه کمتر، متریال نمای بادوام‌تری را تا 40 الی 50 سال بدون نیاز به هزینه‌های اضافی خریداری می‌کنید.

مشاوران و طراحان ما مجهز به دانش روز نمای مدرن هستند که شما را در انتخاب محصولات با قیمت مناسب‌تر راهنمایی می‌کنند. متخصصان نصب اریکا به‌طور حرفه‌ای آموزش دیده‌اند تا مطمئن شوند همه چیز همانطور که شما تصور می‌کنید نصب شوند:

4508793 – 0902

7874497 – 0935

9629521 – 0912

سنگ طبیعی یا سرامیک و کاشی ؛ کدام یک برای نمای داخل؟
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.