• دفتر تهران: خیابان دکتر شریعتی پایین تر از پل صدر نبش بن‌بست الهیه پلاک ۱۶۸۰ طبقه هفتم شمالی
  • کارخانه: شهرک صنعتی نکا - فاز 2
  • دفتر ساری: میدان ساری کنار - جنب کوچه نوذری
  • 09129629521
  • 09024508793
  • 09112908255
  • 09913667615

آنچه باید قبل از انتخاب نمای بیرونی ساختمان خود بدانید؛ راهنمای 1403

آنچه باید قبل از انتخاب نمای بیرونی ساختمان خود بدانید؛ راهنمای 1403

modern exterior facade erika-nama

نمای بیرونی ظاهر خانه یا ساختمان تجاری شما را یا می‌سازد یا در هم می‌شکند. این بدان معناست که باید مراقب تمام جزئیات لازم برای شیک و زیباسازی نمای خارجی خانه خود باشید. بنابراین بدون اتلاف وقت، اجازه دهید جنبه‌های مختلفی را بررسی کنیم که باعث بهبود چشمگیر لایه‌های پوششی و نمای بیرونی ساختمان شما می‌شود.

مزایای نمای بیرونی ساختمان

علیرغم باورهای رایج، نمای بیرونی خانه شما با چیزهای بیشتری از صرفا ظاهر آن ارتباط دارد. برای شروع، محافظت در برابر عناصر طبیعی یکی از وظایف اصلی آن است.

بادهای شدید، نمک، برف، باران و تگرگ تنها برخی از مواردی هستند که می‌توانند لایه‌های بیرونی خانه شما را فرسایش دهند و نمای ساختمان شما را بسیار آسیب پذیر کنند. با استفاده از پوشش نمای خارجی به راحتی می‌توانید خانه خود را در برابر چنین پدیده‌هایی محافظت کنید.

پوشش خارجی نمای ساختمان ERIKA

مزیت مهم دیگر این است که با کنترل هر گونه نفوذ نور یا گرما، کارایی انرژی در سیستم ساختمان شما را بهبود می‌بخشد؛ به تنظیم گرما کمک می‌کند و انرژی خورشیدی را تنظیم می‌کند. همچنین طراحی فضای باز آن رایحه‌ای دلپذیر ساخته و خانه شما را مطبوع نگه می‌دارد و حس خفگی یا دلگیر بودن محیط را از بین می‌برد. زیرا نور و جریان هوا همواره در آن وجود دارد.

حتی بهتر اینکه به کنترل بهتر صدا نیز کمک می‌کند که می‌تواند در آپارتمان‌های مسکونی کمک‌کننده باشد. بنابراین، در مجموع، طراحی نمای بیرونی یک روش عالی برای دوام بالاتر ساختمان و آسایش بیشتر ساکنین آن است.

رایج‌ترین روش‌ها برای اجرای نمای بیرونی ساختمان

پوشش‌های زیادی برای اجرای نمای خارجی ساختمان وجود دارد که رایج ترین آنها عبارتند از: طرح آجرنمای نسوز اریکا، نمای سنگی سبک و مدرن، نماهای چوبی یا گچی. البته پوششهای سبز یا گرین نیز در مدیریت انرژی کارآمد هستند. زیرا انتشار کربن را به حداقل می‌رسانند و آب باران را جذب و فیلتر می‌کنند و هر گونه آلودگی را کاهش می‌دهند.

نمای بیرون خانه با ترمووود

دیوار آجری به دلیل زیبایی و تنوع بسیار مورد توجه است، اما جدای از آن، مزایای ساختاری زیادی دارد و ساخت آن آسان است. طرح آجر سبک اریکانما یک روش مینیمالیستی است. زیرا برخلاف آجر سنتی به مصالح زیادی نیاز نیست. با استفاده از این طراحی مدرن، نمای بیرونی بدون نیاز به ملات و بندکشی ساختمان اجرا می‌شود. این یک روش بسیار مقرون به صرفه برای پوشش زیبای دیوارهای شما است. تاپ کوت‌های طرح آجر و سنگ علاوه بر زیبایی و آب‌بندی دیوارها می‌توانند استفاده از انرژی داخل ساختمان را به حداقل برساند.

حالا اگر به دنبال جایگزینی برای نماهای چوبی هستید، پانل‌های چوبی ساخته شده از پرسلان گزینه بسیار خوبی هستند. ظاهر آنها مانند چوب به نظر می‌رسند، اما بادوام‌تر هستند و برای تضمین کارکرد آن‌ها همانطور که انتظار می‌رود، نیازی به درزگیری شیمیایی یا نگهداری ندارند. همچنین ترمووود نیز می‌تواند گزینه بسیار بهتری نسبت به چوب برای نمای بیرونی ساختمان شما باشد.

انتخاب سیستم پوششی نمای مناسب

جنبه‌های مختلفی وجود دارد که باید قبل از تعیین نمای مناسب برای بخش بیرونی ساختمان خود در نظر بگیرید.

  • برای شروع باید به پیکربندی‌ها، ظاهر، پرداخت نهایی، رنگ‌ها و غیره نگاه کنید. شما باید ببینید کدام قسمت‌های خانه شما بیشتر در معرض عوامل محیطی هستند و نیاز به روکش دارند. این معمولاً به این بستگی دارد که کدام قسمت از ساختمان بیشتر در معرض گرما، سرما، باران و غیره است.
  • انواع متریال فلزی، سنگ ، چوب، دیوارپوش یو پی وی سی سبک نیز وجود دارد. پانل‌های سنگی سنگین نیز بادوام هستند اما در طول زمان می‌توانند ترک بخورند. ولی طرح سنگ اریکانما پوششی ضدترک با دوام 50 ساله‌ی ساختمان قبل از اعمال مجدد تاپ‌کُت و بازسازی نمای بیرونی آن است.
  • همچنین باید تصمیم بگیرید که بهتر است به سراغ پوشش تک لایه بروید یا 2 لایه. نمای اولی فقط برای بخش بیرونی ساختمان اعمال می‌شود در حالی که اگر سراغ دومی بروید یک عایق بین دو لایه پوششی نیز قرار می‌گیرد.
  • برای پرداخت نهایی نما نیز انواع مختلفی مانند براق، مات، صاف، بافت‌دار، متالیک و … وجود دارد.
نمای سبک خارج ساختمان _ اریکانما
  • پیکربندی‌های مختلفی نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و مزایای مد نظر خود به دنبال آن باشید: از جمله نمای تایل، آجرکاری، پلاستیکی، مش و بافت را انتخاب کنید.
  • همچنین، ممکن است به دنبال ویژگی‌های اضافه‌ای نیز باشید؛ مانند پوششی که بادوام، ضدآتش، مقاوم در برابر ضربه و طوفان است.

تاثیر آب و هوا بر نمای بیرونی ساختمان

همانطور که می‌دانید سازه شما می‌تواند به راحتی تحت تأثیر شرایط نامساعد آب و هوایی قرار گیرد. آب و هوا و همچنین عناصر طبیعی می‌توانند به ساختمان شما آسیبی غیر قابل تعمیر وارد کنند. بنابراین انتخاب نمای خارجی مناسب برای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین دلیل است که همیشه باید قبل از هر چیز به دنبال مصالحی بود که بادوام باشند. اتفاقات زیادی ممکن است برای ساختمان شما بیفتد: برای مثال رنگ خانه شما می‌تواند به مرور زمان بر اثر تابش مداوم / مستقیم خورشید محو شود.

exterior_building_facade_erika-nama

یا ممکن است منجر به ایجاد ترک‌هایی روی دیوارهای خانه شما شود که تعمیر یا بازسازی عمق آن زمانبر یا پرهزینه باشد. ممکن است جلبک یا قارچ به دلیل وجود آب و هوای مرطوب یا نوع متریال نمای بیرونی ساختمان ایجاد شود. این سه چیز به راحتی آن تصویر کامل از خانه رویایی شما را خراب می‌کند. همچنین می‌تواند بر ماندگاری ساختمان شما پس از تعمیرات آن نیز تأثیر بگذارد. اما نگران نباشید! همه این مشکلات را می‌توانید به سادگی با انتخاب نمای پوششی و رنگ بادوام اریکا برای بیرون ساختمان خود رفع کنید.

4 مرحله مهم جهت نصب نمای خارجی ساختمان

اگر به دنبال نصب یک پوشش برای نمای خارجی ساختمان خود هستید، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. انواع مختلف نمای بیرونی و پوشش‌های مختلف ساختمانی دارای الزامات نصب منحصر به فردی هستند. بنابراین می‌توانید با توجه به آنچه مد نظر شما است انتخاب‌های متنوعی داشته باشید.

مرحله 1- اولین گام مهم نصب پایه‌ها یا زیرسازی فلزی بر روی دیوارها است. این به عنوان پایه‌ای عمل می‌کند که نمای شما بر روی آن قرار می‌گیرد.

مرحله 2- مرحله دوم این است که گیره های عمودی را روی دیوار نگهدارنده نصب کنید و پس از آن باید عایق مناسب با ساختمان خود را نصب و محکم کنید.

نصب نمای خارجی ساختمان

مرحله 3- در مرحله بعد، محکم کردن گیره‌های عمودی و نصب کانال‌های افقی روی پایه‌های عمودی است.

مرحله 4- آخرین مرحله از فرآیند، اتصال سیستم پوششی مدنظر است که برای دیوارهای خود انتخاب کرده‌اید و تمام. شما با فرآیند نصب ساده و موثر تمام نمای بیرونی ساختمان خود را اجرا کرده‌اید.

چگونه و چه زمانی تعمیر و تعویض پوشش دیوار بیرونی خانه را انجام دهیم؟

همانطور که گفتیم، نمای بیرونی برای سلامت ساختمان ضروری هستند و شما باید دائما مراقب هرگونه رخنه در خط دفاعی خانه خود باشید. زیرا ممکن است دیوارهای شما را به مکانی برای رطوبت، قارچ و کپک تبدیل کند که می‌تواند به پوسیدگی و خرابی‌های ساختاری بدل شود. بنابراین، به‌طور مرتب کنج‌ها و شکاف‌ها را چک کنید و به دنبال ترک‌ها و لکه‌های تیره باشید که عامل ایجاد آسیب به ساختمان شما هستند.

اجرای اجرنمای بیرون ساختمان

همچنین باید مراقب هرگونه برآمدگی یا ترک خوردگی، تغییر رنگ و پوسته شدن که ممکن است به دلیل مسائل مختلف رخ دهد، باشید. اگر متوجه شدید که دیوارهای شما نیاز به تعمیر دارند، خیلی زود آنها را انجام دهید. تمیز کردن مداوم ساختمان، استفاده از درزگیر و آب‌بند برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین استفاده از رنگ‌های باکیفیت و ضدترک از جمله روش‌های محافظت از نمای بیرونی ساختمان شما در برابر مشکلات جدی در آینده است.

برای انتخاب پوشش بیرون نمای ساختمان خود چه شرکتی را انتخاب کنم؟

قیمت نمای بیرونی ساختمان

اگر به فکر تعمیر و تعویض پوشش دیوار بیرونی خانه خود هستید، اولین کار این است که یک مجری قابل اعتماد برای نمای بیرونی ساختمان خود انتخاب کنید. آنها باید از محصولاتی استفاده کنند که کیفیت را به خطر نیندازند و محافظت کاملی را که می‌خواهید با ارزش بهینه و قیمت اقتصادی به شما ارائه دهند. همچنین، مجری باید در کوتاهترین زمان ممکن  یک پوشش نمای زیبا و بادوام را به شما تحویل دهد و زندگی روزمره شما را مختل نکند. زیرا نمی‌خواهید برای همیشه منتظر ساخت یا تعمیرات خانه خود باشید.

طراحی ارزان نمای بیرون ساختمان_اریکانما

یکی از این شرکت‌ها اریکانما است. آنها سالها تجربه در کارخانه‌های تولید محصولات آجری، سنگی و کامپوزیتی دارند. کارخانجات اریکانما در تامین و اجرای رنگ و انواع نماهای سبک، قابل تنفس، ضدشوره و ضدترک تخصص دارند.

برای اطلاع از همه انواع محصولات نمای ساختمانی اریکا و قیمت 1403 با مشاوران اریکاکوتینگ تماس حاصل نمایید:

 

4508793 – 0902

7874497 – 0935

9629521 – 0912

آنچه باید قبل از انتخاب نمای بیرونی ساختمان خود بدانید؛ راهنمای 1403
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.