• دفتر تهران: خیابان دکتر شریعتی پایین تر از پل صدر نبش بن‌بست الهیه پلاک ۱۶۸۰ طبقه هفتم شمالی
  • کارخانه: شهرک صنعتی نکا - فاز 2
  • دفتر ساری: میدان ساری کنار - جنب کوچه نوذری
  • 09129629521
  • 09024508793
  • 09357874497

رنگ نمای ساختمان ؛ چگونه بهترین رنگ برای نمای ساختمان خود را انتخاب کنیم؟

رنگ نمای ساختمان ؛ چگونه بهترین رنگ را برای نمای ساختمان خود انتخاب کنیم؟

بهترین رنگ نمای ساختمان

هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان؛ عواملی مانند آب و هوا و شرایط جغرافیایی، رنگ ساختمان‌ها و منظره مجاور خود را در نظر بگیرید. همچنین در این مقاله به شما خواهیم گفت چه طیفی (روشن یا تیره) بهترین ترکیب رنگ برای نمای خانه شماست.

با ترکیب رنگ‌ها به طور هماهنگ، می‌توانید نماهای زیبایی طراحی کنید. عکس‌های زیر نمای خانه‌ها و ساختمان ها را با بهترین ترکیب رنگ‌ها نشان می‌دهد.

رنگ نمای ساختمان چیست؟

Façade یا نما به ظاهر بیرونی ساختمان اطلاق می‌شود. اما واژه نما در کشور ما هم برای نمای داخلی ساختمان و هم ظاهر بیرونی ساختمان استفاده می‌شود. ” facade ”  یک کلمه فرانسوی به معنای نما، ظاهر یا صورت است.

نما از مهمترین بخش‌های طراحی خانه شما است و می‌تواند نشانه شخصیت و روحیات شما باشد. شما می‌توانید با انتخاب بهترین رنگ برای پوشش نمای خانه خود؛ آن را از تمام ساختمان‌های دیگر در همسایگی تان متمایز سازید.

چرا رنگ نمای ساختمان ضد آب اهمیت زیادی دارد؟

انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان

رنگ ضد آب برای نما حکم عایق رطوبتی را دارد. این پوشش‌های رنگی یا تاپ کت ها از ساختمان‌های تجاری یا خانه‌ها در برابر رطوبت و باران محافظت کرده طول عمر نما را افزایش می‌دهد.

نیازی نیست باران سنگین باشد تا اثر خود را بر نمای بیرونی خانه شما بگذارد. اگر رطوبت به مرور زمان در پوشش خارجی ساختمان نفوذ کند، این اثر مخرب به سختی قابل مشاهده است تا زمانی که قارچ یا کپک لابه‌لای آن رویت شود – زمانی که دیگر خیلی دیر است. نفوذ رطوبت در رنگ نمای ساختمان ‌از انسجام آن کاسته، هزینه های تعمیرات و بازسازی آن می تواند بسیار هزینه بر باشد.

بهترین پوشش ضد آب نمای دیوار خانه چیست؟

بهترین رنگ نمای ضد آب، رنگ پلی یورتان می‌باشد که در برابر باران های اسیدی و آلودگی‌های جوی، بافتی چسبنده، ضد آب و مقاوم ایجاد می‌کند.

این رنگ با تاپ کت براق، نیمه براق و مات و با قیمتی کاملا اقتصادی در بافت های نمای اریکا کوتینگ اجرا می‌شود.

تاثیر بافت در رنگ نمای ساختمان

انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان

بافت و ویژگی‌های به کار رفته در مواد و مصالح، می‌تواند زیبایی نمای بیرونی ساختمان را دو چندان ‌کند. برای مثال چوب و سنگ دارای سایه های طبیعی منحصر به فردی هستند که به طور قابل توجهی بر نمای کلی خانه تأثیر می‌گذارد.

بافت مواد طبیعی در پوشش و نورپردازی خانه می‌تواند از طرق مختلف بر رنگ ساختمان تأثیر بگذارد. عناصر ساختاری باید با یکدیگر هماهنگ باشند و یک مجموعه واحد ایجاد کنند. به عنوان مثال سنگ و چوب را می توان با طرز زیبایی با شیشه، موزاییک یا فلز ترکیب کرد. ترکیب رنگ نمای سقف، دیوار و کف باید به دقت در نظر گرفته شده است تا تصویری هماهنگ از ساختمان ایجاد کند.

بهترین رنگ برای نمای سیمانی

انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان

معمولاً برای تکمیل نمای ساختمان سیمانی از رنگی استفاده می‌شود که در برابر تأثیرات آب و هوایی و دمای بالا مقاوم باشد. آلیاژهای فلزی نیز معمولا با وینیل کلراید یا وارنیش براق پوشانده می‌شوند.

تاثیر رنگ روشن در زیباسازی نما

انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان

برای طراحی بهترین بافت نمای ساختمان همیشه بهتر است رنگ های روشن تر ترجیح داده شوند. رنگ نمای خانه‌هایی که بیش از حد روشن، اشباع یا تیره انتخاب شوند هارمونی مناسبی با فضای اطراف ایجاد نمی‌کنند؛ و علاوه بر این، ظاهر یکنواخت و بی روحی به نمای بیرونی ساختمان شما می‌دهند.

نکاتی در خصوص رنگ روشن نمای خانه

انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان
  • توجه داشته باشید که رنگ های روشن در آفتاب سریعتر کیفیت خود را از دست می دهند.
  • برای برجسته کردن بافت ریز نما، از رنگ های روشن استفاده کنید.
  • رنگ نما با طیف‌های مشابه به خوبی ترکیب می‌شوند: قهوه‌ای با بژ، رنگ آبی با سایه آبی و …
  • سفید یک رنگ همه کاره است و با هر سایه‌ای ترکیب می‌شود.
انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان

اریکا کوتینگ – مجری انواع بافت و پوشش نمای ساختمان

انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان

سعی کنید از رنگ های نزدیک به طبیعت استفاده کنید. بهترین رنگ نما ترکیبی از رنگ طبیعت و ساختمان های مجاور خانه شماست. برای مثال استفاده از نمای سنگ طبیعی کمک می‌کند تا عیوب بیرونی خانه شما پوشش داده شود و سطح آن جلوه صاف تری پیدا کند.

پوشش رنگ نما را با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و آب و هوا انتخاب کنید. رنگ های کاملا ارگانیک که افزودنی‌های لازم جهت مقاوم‌سازی نمای بیرونی ساختمان‌ها را ندارند؛ بر اثر نور خورشید می‌‌توانند کم رنگ یا محو شوند. همچنین رنگ تیره باعث گرمای بیرونی پوشش ساختمان شده، به تخریب سریع تر آن کمک می‌کند.

پوشش‌های اریکا (اریکا کوتینگ) بهترین نمای ساختمانی را با ترکیبی از رنگدانه‌های طبیعی و دانه‌بندی مختلف و استفاده از باکیفیت ترین تاپ کت ها و رزین‌های اکریلیکی و پلی یورتانی – بنا بر نوع کاربری – و پوشش‌هایی سبک، مقاوم و اقتصادی در سریع ترین زمان و با قیمتی اقتصادی و ارزان در سراسر ایران اجرا می‌نماید. جهت دریافت کاتالوگ و مشاوره رایگان به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

استفاده از رنگ‌های تیره در نمای ساختمان

انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان
  • رنگ های تیره توانایی جذب نور و گرما را دارند. بنابراین برای ساختمان هایی که در آب و هوای سرد قرار دارند بهترین گزینه هستند.
  • اگر شکل ساختمان‌تان ساده است، بهتر است رنگ نمای آن تیره یا اشباع انتخاب شود.
  • رنگ های تیره پوشش نما را برجسته‌تر می کنند، در حالیکه رنگ های روشن حجم آن را افزایش می‌دهند.

نکات مهم در طراحی بهترین رنگ نمای خانه

انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان
  • انتخاب رنگ و کوتینگ مناسب تاثیر قابل توجهی در سبکی ساختمان دارد – هم در نمای کلاسیک و هم در نمای مدرن.
  • انتخاب رنگ‌های مناسب، استایل و زیبایی ساختمان را دو چندان می‌کند و انتخاب رنگ با ترکیب نادرست، تاثیر چشم انداز طبیعی خانه را کاهش می‌دهد.
  • برای ساختمان ها با سبک کلاسیک، طیف رنگی بژ، سفید و شیری مناسب است.
  • بهتر است برای ساختمان یا نمای چوبی از رنگ های براق استفاده شود. ولی اگر خانه شما در منطقه‌ای آفتابی قرار دارد و یا بسیار نورگیر است، رنگ مات انتخاب مناسب تری می‌باشد.
  • در طراحی رنگ نمای ساختمان؛ رنگ، پرایمرها، سیلرها و تاپ کت ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. تنها در این صورت است که تا سالهای متمادی زیبا و بدون تعمیر و نگهداری باقی خواهند ماند.
انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان
چگونه بهترین رنگ برای نمای ساختمان خود را انتخاب کنیم؟
  • رنگ آمیزی نمای ساختمانی، نباید تنها بر اساس سلیقه شما باشد بلکه بهتر است با در نظر گرفتن طرح رنگ ساختمان ها و سازه های مجاور خانه شما انتخاب شود.

 

  • طیف‌های رنگی روشن، برای خانه یا ویلایی که در فضای سبز قرار دارد، بهترین رنگ نمای ساختمانی است. رنگ‌های روشن در محیط‌های باز دید زیباتر و برجسته‌تری به ظاهر ساختمان شما می‌دهند.

درباره اریکا کوتینگ

انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان

تامین و تجارت اریکا مجری انواع نماهای بادوام و اقتصادی از سال 1384 در ایران می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از کاتالوگ جامع در وب سایت ما؛ با اجرای انواع پروژه‌های نمای ساختمانی کار شده در سراسر ایران آشنا شوید و از طریق شماره‌های تماس زیر – علاوه بر طرح سوال در خصوص پروژه نمای خانه خود – از مشاوره رایگان متخصصان باتجربه ما متناسب با سلیقه و بودجه خود بهره مند شوید.

 

4508793 – 0902

7874497 – 0935

9629521 – 0912

رنگ نمای ساختمان ؛ چگونه بهترین رنگ برای نمای ساختمان خود را انتخاب کنیم؟
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.