• دفتر تهران: خیابان دکتر شریعتی پایین تر از پل صدر نبش بن‌بست الهیه پلاک ۱۶۸۰ طبقه هفتم شمالی
  • کارخانه: شهرک صنعتی نکا - فاز 2
  • دفتر ساری: میدان ساری کنار - جنب کوچه نوذری
  • 09129629521
  • 09024508793
  • 09112908255
  • 09913667615

6 نکته برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان

6 نکته برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان

انتخاب بهترین رنگ برای نمای بیرونی ساختمان در ایران با توجه به نقش محیط بر احساسات ما و اولین تأثیری که ایجاد می‌کند بسیار مهم است. رنگ بیرونی خانه باید در آب و هوای سخت و اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشد و سال‌ها بدون ترک خوردگی یا پوسته شدن دوام داشته باشد.

برای دستیابی به این هدف، به رزین و رنگ باکیفیت بالا، سطح دیوار صاف، رنگدانه‌ها و مواد افزودنی درجه یک نیاز داریم. این مقاله 6 نکته را برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی بررسی می‌کند که برای نرده‌ها، درها، پنجره‌ها و تمام قسمت‌های خارجی ساختمان شما نیز مناسب است. روی مواد با کیفیت و نیروی کار ماهر سرمایه‌گذاری کنید تا به بهترین کوتینگ نمای خارجی خانه خود دست یابید. ما در اینجا به عواملی که در انتخاب بهترین رنگ دیوار بیرونی و چگونگی بهبود و محافظت از نمای ساختمان دارد، اشاره خواهیم کرد.

رنگ نمای بیرونی ساختمان چیست؟

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان

رنگ مورد استفاده در ضلع خارجی یا بیرونی سازه، رنگ نمای بیرون ساختمان است. این رنگ‌ها به طور خاص برای مقاومت در برابر محو شدن، کپک‌زدن و ترک‌خوردن فرموله شده‌اند. ترکیبات اصلی بیشتر رنگ‌های خارجی دیوار، صرف نظر از نسبت دقیق آنها، یکسان است. موارد به شرح زیر است:

حلال‌ها: مایعاتی هستند که به سرعت تبخیر می‌شوند و چسب‌ها، ذرات غیرمحلول و رنگدانه‌ها را حفظ می‌کنند.

رنگدانه‌ها: رنگ نما و درجه شفافیت یا تیرگی آن، از رنگدانه‌ها – مخلوطی از مواد معدنی ریز شده و رنگ‌های مصنوعی – تاثیر می‌پذیرد.

مواد افزودنی: افزودنی‌ها زمان خشک شدن، یکنواختی و کپک رنگ را تنظیم می‌کنند.

رزین یا ماده چسبناک: پس از تبخیر حلال‌ها، این رزین‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا لایه رنگی قابل مشاهده بر روی سطح رنگ ایجاد شود.

به خاطر داشته باشید که از آنجایی که رنگ برای بیرون ساختمان نسبت به رنگ‌های داخلی، ترکیبات آلی فرار بیشتری تولید می‌کند. در نتیجه استفاده از آن برای دیوار داخل خانه خطرناک است. علاوه بر این، برای خشک شدن نیاز به نور خورشید دارد.

اهمیت رنگ نمای بیرونی ساختمان

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان

رنگ آمیزی بیرونی ساختمان ممکن است فرآیندی پرهزینه و زمان‌بر باشد. اما، از سوی دیگر، اگر صاحب خانه‌ای هستید که در مورد ارزش رنگ کردن دیوارهای بیرونی خود دچار شک و تردید هستید، ما خبر خوبی برای شما داریم. زیبایی نمای دیوارها تنها منحصر به رنگ های بیرونی آن نیست. بنابراین، اگر قصد رنگ آمیزی دیوارهای بیرونی خود را دارید، این 9 دلیل اصلی را بخوانید:

مانع از تجمع گرد و غبار و زباله می‌شود

اگر نمای خارجی دیوار شما به درستی نگهداری شوند، از انباشت گرد و غبار و آلودگی جلوگیری می‌کنند. در مناطقی که در معرض مواد شیمیای، سمی یا فعالیت‌های ساختمانی مستمر دارند، سرمایه‌گذاری روی رنگِ محافظ گرد و غبار کاری عاقلانه است.

از نمای بیرونی ساختمان محافظت می‌کند

رنگ‌آمیزی دیوارهای بیرونی ساختمان با رنگ نمای باکیفیت می‌تواند به محافظت از ملک – در برابر شرایط آب و هوایی سخت مانند باران، گرد و غبار یا نور شدید خورشید کمک کند. این باعث افزایش طول عمر، محافظت از ساختار اصلی سازه و دیوار خانه شما می‌شود.

پوشش مناسبی برای نمای داخلی ساختمان

رنگ‌آمیزی نمای بیرون می‌تواند برای دیوارهای داخلی خانه شما نیز مفید باشند. اگر رنگ بیرونی ساختمان شما بتواند اشعه خورشید و باران شدید را تحمل کند، رنگ نمای داخلی نیز برای مدت طولانی‌تری دوام می‌آورد.

جذابیت و زیبایی نمای بیرونی ساختمان را افزایش می‌دهد

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان

افزودن یک لایه جدید رنگ بر نمای بیرونی ساختمان می‌تواند آن را برای مهمانان جذاب تر و شادتر سازد. اطمینان حاصل کنید سایه‌ای را انتخاب می‌کنید که مکمل طرح رنگ کلی دیوارها است و با یکدیگر تداخل ندارند.

ارزش ملک شما را افزایش می‌دهد

وقتی نمای بیرونی ساختمان شما به بهترین شکل ممکن رنگ آمیزی شده باشد، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر ارزش آن بگذارد. بنابراین، اگر قصد فروش خانه خود را داشته باشید، نقاشی با بهترین رنگ نما برای بیرون خانه‌تان یک روش فوق‌العاده برای افزایش ارزش ملک شماست. همچنین ممکن است تقاضا برای خرید خانه شما را تا 10 برابر افزایش دهد.

کیفیت هوای داخل خانه را بهبود می‌بخشد

رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان با کمترین میزانِ ترکیبات آلی فرار (VOC) می‌تواند به شما کمک کند تا کیفیت کلی هوای داخل خانه را افزایش دهید. این می‌تواند باعث ایجاد محیطی دلپذیر برای ساکنین خانه شود.

در هزینه‌های تعمیر و نگهداری آینده صرفه‌جویی می‌کند

در حالی که رنگ کردن نمای بیرونی دیوارها ممکن است یک هزینه اضافی به نظر برسد -که ترجیح می‌دهید از آن اجتناب کنید – ممکن است در هزینه تعمیرات بعدی شما صرفه جویی کند. علاوه بر این، اگر یک متخصص را برای رنگ‌آمیزی خانه خود استخدام کنید، آنها هر گونه نقص کوچک یا قابل توجهی را برطرف می‌کنند. از جمله رنگ ضد آب و ضد ترک برای دیوارهای بیرونی نمای ساختمان شما. این ضد آب بودن رنگ از مشکلات دیوار در آینده جلوگیری می‌کند.

نواقص را ترمیم می‌کند

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان

هنگام رنگ آمیزی دیوارها ممکن است متوجه مشکلات مهمی در نمای بیرونی ساختمان شوید. نقاشی مجدد ملک شما ممکن است نقص هایی مانند کپک و لکه ها را آشکار کند که بسیاری از صاحبان خانه از کشف آنها شوکه می‌شوند. اما در صورت شناسایی، می‌توانند به راحتی توسط متخصصان برطرف می‌شود. پس از رفع این مشکلات و قبل از رنگ زدن مجدد دیوارهای خارجی خود – برای جلوگیری از تکرار آسیب‌ها – از متخصصان رنگ عایق رطوبتی برای نمای ساختمان خود مشاوره بگیرید.

از ایجاد لک و خراش دیوار جلوگیری می‌کند

یک لایه رنگ جدید بر نمای بیرونی ساختمان می‌تواند هرگونه نقص و لکه‌ای را که در طول زمان روی دیوارها جمع شده است می‌پوشاند. علاوه بر این، وجود گرد و غبار بر نمای بیرونی خانه‌ها یا مکان‌هایی که فعالیت ساختمانی زیادی دارند، بسیار اتفاق می‌افتد. با استفاده از رنگ نمای ضد گرد و غبار برای دیوارهای خارجی، از چسبیدن گرد و خاک به دیوارهای خانه جلوگیری کنید.

انواع رنگ نمای مناسب برای بیرون ساختمان

وقتی صحبت از حفظ نمای بیرونی خانه می‌شود، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید، نوع رنگ دیواری است که استفاده می‌کنید. شما می‌خواهید بهترین و با‌کیفیت‌ترین رنگ را برای نمای خانه خود انتخاب کنید. رنگ مناسب می‌تواند از خانه شما در برابر آسیب‌های جوی، حشرات و سایر عوامل محیطی محافظت کند و در عین حال ظاهری تازه و به روز به آن ببخشد. در اینجا به برخی از بهترین رنگ ‌ها برای نمای بیرونی ساختمان اشاره می‌کنیم:

نمای بیرونی ساختمان با رنگ بر پایه آب

رنگ نمای بیرونی ساختمان بر پایه آب
  • سازگار با محیط زیست است و به راحتی با آب و صابون تمیز می‌شود.
  • به سرعت خشک می‌شود و دارای مقدار کمی VOC (ترکیبات آلی فرار) است.
  • قابل استفاده بر روی اکثر نماهای بیرونی ساختمان از جمله چوب، گچ و آجر

رنگ بر پایه روغن

رنگ نما بر پایه روغن
  • دارای دوام و ماندگاری طولانی است که آن را برای مناطق پرتردد ایده‌آل می‌سازد.
  • پوشش و چسبندگی عالی را برای اکثر نماهای خارجی ایجاد می‌کند.
  • زمان خشک شدن آن بیشتر طول می‌کشد و برای پاکسازی به مواد معدنی نیاز دارد.

پوشش بیرونی ساختمان با رنگ بافت دار

رنگ بافت دار نمای بیرونی ساختمان
  • پوشش رنگ بافت‌داری ایجاد می‌کند که می‌تواند عیوب دیوار را پنهان کند.
  • می‌توان از آن برای افزودن جذابیت و عمق به نمای صاف دیوار استفاده کرد.
  • ممکن است برای پوشش کامل نیاز به پرایمر و لایه‌بندی داشته باشد.

الاستومری

رنگ تمای بیرونی ساختمان الاستومری
  • بسیار انعطاف پذیر و قادر به انبساط و انقباض با تغییر دما و شرایط آب و هوایی
  • مقاومت عالی در برابر آب و محافظت در برابر ترک‌خوردگی
  • ایده‌آل برای استفاده بر روی نماهای بتنی، گچی و سنگی

اکریلیک

acrylic paint wall

رنگ‌های اکریلیک معمولاً با مواد باکیفیت ساخته می‌شوند که آنها را غلیظ و چسبناک می‌کند. مواد شیمیایی موجود در رنگ‌های اکریلیک مبتنی بر مواد شیمیایی باعث کشسانی بیشتر آن می‌شود، به این معنی که می‌تواند با نوسانات دما منبسط و منقبض شود. خاصیت ارتجاعی رنگ ساختمانی اکریلیک آن را برای نمای بیرونی ایده‌آل می‌سازد. این پوشش‌های اکریلیکی که برای دیوارهای خارجی ساختمان‌ها تولید می‌شوند، برای سایدینگ ساخته شده از چوب، آلومینیوم یا فایبر سمنت نیز بسیار مناسب هستند.

نمای لاتکس

رنگ لاتکس برای نمای دیوار

برای انتخاب رنگ ارزان‌تر، لاتکس را در نظر بگیرید. در مقایسه با سایر انواع رنگ‌های خارجی، رنگ‌های لاتکس به دلیل اینکه بر پایه آب هستند، راحت تر اجرا و تمیز می‌شوند. رنگ لاتکس نیز به سرعت خشک می‌شود و مانند رنگ اکریلیک در دماهای گرم منبسط می‌شود و در دمای سرد منقبض می‌شود. لاتکس برای نمای داخلی و خارجی هر دو در بازار وجود دارد. هنگام خرید رنگ برای نمای بیرونی ساختمان خود، نوعی را انتخاب کنید که به طور خاص برای استفاده در فضای باز طراحی شده است.

نکاتی قبل از انتخاب رنگ بیرونی نمای ساختمان

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان

همانطور که قبلا گفته شد، نمای بیرون از خانه به طور قابل توجهی در معرض شرایط نامساعد جوی مانند نور شدید خورشید، برف و باران‌های اسیدی است. علاوه بر این، طول عمر رنگ در فضای باز برای یک خانه اغلب به دلیل قرار گرفتن در معرض نور UV و سایر تأثیرات محیطی کوتاه می‌شود. در نتیجه، انتخاب و اعمال رنگ مناسب برای دیوار خارجی ساختمان بسیار مهم است.

6 فاکتوری که هنگام انتخاب رنگ نمای بیرونی ساختمان باید در نظر گرفته شود:

انتخاب تیرگی یا شفافیت رنگ نمای بیرونی ساختمان

پوشش رنگی که انتخاب کردید چقدر تیره است؟ چه مقدار از آن در معرض عوامل محیطی قرار می‌گیرد؟ اینها سوالاتی هستند که باید هنگام انتخاب رنگ در نظر بگیرید. وقتی نوبت به انتخاب طرح رنگ برای بیرون ساختمان می‌رسد، باید یک قانون اساسی را رعایت کنید: رنگ‌های تیره ممکن است ترجیح شما باشد، اما استفاده از آنها برای رنگ‌آمیزی نمای بیرونی دیوارها – بخصوص در تابستان – انتخاب مناسبی نیست. این رنگ‌های تیره گرما را جذب می‌کنند و گرد و غبار سطح را به سرعت نشان می‌دهند. بنابراین، انتخاب رنگ مشکی برای دیوار بیرونی یک تصمیم وحشتناک است. اگر همچنان مصر به انتخاب رنگ‌های تیره هستید، بررسی کنید که رنگ با چه نوع رزینی تولید شده و آیا از کیفیت بالایی برخوردار است تا بتواند تضمین کند رنگ‌ها برای سال‌های آینده همچنان درخشان باقی می‌مانند یا خیر.

نوع پوشش رنگ نمای بیرونی

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان

بهترین رنگ‌ها برای دیوارهای بیرونی اغلب دارای محتوای رزینی بالایی هستند که انعطاف پذیری استثنایی و چسبندگی خوبی را فراهم می‌کند. پولیتِک، آلکیدی، پلی استر، پلی یورتان و اکریلیک برخی از بهترین انواع پوشش‌های رنگ برای نماهای خارجی  هستند. پوشش‌های رنگ دیوار بیرونی به ایجاد یک نمای جذاب برای ساختمان کمک می‌کنند. در عین حال طول عمر و ماندگاری نما را نیز طولانی‌تر می‌سازند و اغلب آنها را بسیار سخت و بادوام نگه می‌دارند. اکریلیک گزینه خوبی است زیرا در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است. با این حال، رنگ زمانی که در یک دوره طولانی در معرض باد، باران، رطوبت و آفتاب قرار می‌گیرد نیاز به ریکوتینگ یا پوشش‌دهی مجدد دارد. رنگی را انتخاب کنید که در برابر شرایط آب و هوایی محیط شما مقاوم باشد. به عنوان مثال، اگر در بیشتر ایام سال باران می‌بارد، از رنگ‌های روغنی برای محافظت در برابر باد و باران استفاده کنید.

رنگ با درصد VOC کم

آلودگی ناشی از مواد شیمیایی رنگ در 3 مرحله رخ می‌دهد: هنگام استفاده، در هنگام خشک شدن، و در هنگام ذخیره و دفع. VOC یا یکی از این منابع است. ترکیبات آلی فرار یا VOC ها (Volatile Organic Compounds) مولکول‌های حاوی کربن هستند که به سرعت تبخیر می‌شوند. آنها گاهی اوقات در رنگ‌ها، لاک‌ها و وسایل تمیز کننده نیز یافت می‌شوند. اگر دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، رنگ‌هایی که با نام تجاری «VOC با مقدار کم» هستند باید کمتر از 50 گرم مواد شیمیایی فرار در هر لیتر داشته باشند.

رنگ کشسان برای دیوار بیرونی

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان

کشش و انعطاف‌پذیری رنگ اغلب به عنوان یک عامل محافظ برای رنگ نمای بیرونی ساختمان شناخته می‌شود. انعطاف‌پذیری و استحکام کششی انواع مختلف پوشش ها بسیار متفاوت است. همانطور که توسط رنگ‌های اپوکسی، اکریلیک و پلی سیلوکسان نشان داده شده است. رنگ‌های پلی یورتانی بسیار چکش خوار هستند. محتویات رنگ با استحکام بالاتر، انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. زیرا مقاومت آن را در برابر تغییر شکل و ترک خوردن رنگ بالا برده درجه سختی و دوام آن را افزایش می‌دهد.

مزایای رنگ نمای ضد آب برای دیوار بیرونی ساختمان

از آنجایی که این مناطق مستعد انباشت آب هستند، سطوح بیرونی باید با یک لایه حفاظتی اضافی پوشانده شوند. یکی از بهترین راه‌حل‌ها استفاده از رنگ ضد آب برای نمای بیرونی خانه است. در اینصورت هر آبی که با دیوار شما تماس پیدا کند به سادگی خارج می‌شود و نفوذ آب را محدود می‌کند و کثیفی و لکه‌های روی دیوارها را کاهش می‌دهد.

رنگ مورد استفاده باید ضد آب، دارای استحکام بالا و مقاوم در برابر شرایط جوی باشد. قابلیت تنفس داشته باشد و بسیار الاستیک باشد تا ضدترک را تضمین کند. همچنین باید اتصال محکمی به زیرلایه داشته باشد و پوششی عالی داشته باشد. علاوه بر این، انتخاب بهترین رنگ ضد آب برای نمای بیرونی ساختمان ویلایی، مقاومت آن را در برابر شستشو تضمین می‌کند. پوشش‌های آبگریز در برابر آب مقاوم بوده گزینه‌ای عالی برای رنگ نما محسوب می‌شوند.

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان

الزامات قابل شستشو برای رنگ دیوار بیرونی

هنگام انتخاب رنگ، قابلیت شستشو نیز یک فاکتور اساسی است که باید در نظر گرفته شود. این پوشش‌ها باید در برابر تمیز کردن مکرر – بدون از بین بردن غنای رنگ یا براقیت – مقاوم باشند. رنگ‌های قابل شستشو بسیار محبوب هستند. زیرا نگهداری از آنها ساده است و معمولاً زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، حتی در مناطقی که در معرض عناصر مخرب قرار دارند: مانند کاربردهای دریایی و صنعتی، یا در مناطقی که دچار نوسانات دمایی قابل توجهی هستند، انعطاف‌پذیری بسیار خوبی دارند. رزین پلی یورتان و اکریلیک یکی از محبوب‌ترین رنگ ها برای نمای بیرونی ساختمان است. در برابر شستشو و محیط قلیایی که عموماً مشخصه دیوارهای گچی و سیمانی است، مقاوم است.

اگر قصد تغییر رنگ نمای بیرونی یا داخلی ساختمان خود را دارید

اریکاکوتینگ نه تنها مجری و تامین‌کننده انواع نماهای طرح سنگ و آجرنمای ضد ترک، ضد آب و با قیمت تولیدی ارزان است؛ بلکه می‌تواند راهنمای شما در انتخاب بهترین رنگ مناسب نمای بیرونی ساختمان تان نیز باشد. چنانچه برای اولین بار قصد خرید نمای با طول عمر بالا و ضد آب و یا بازسازی دیوارهای خود را دارید می‌توانید روی تضمین کیفیت محصولات اریکانما حساب کنید. شما می‌توانید جهت اطلاع از جدیدترین قیمت نمای ساده یا مدرن ساختمانی و رنگ بافت ضدترک و بادوام با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید:

 

4508793 – 0902

7874497 – 0935

9629521 – 0912

6 نکته برای انتخاب بهترین رنگ نمای بیرونی ساختمان
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.