• دفتر تهران: خیابان دکتر شریعتی پایین تر از پل صدر نبش بن‌بست الهیه پلاک ۱۶۸۰ طبقه هفتم شمالی
  • کارخانه: شهرک صنعتی نکا - فاز 2
  • دفتر ساری: میدان ساری کنار - جنب کوچه نوذری
  • 09129629521
  • 09024508793
  • 09357874497

پوشش میکروسمنت چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب نمای میکروسمنت

پوشش میکروسمنت چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب نمای میکروسمنت

معایب و مزایای پوشش میکروسمنت

پوشش میکروسمنت متشکل از سیمان، رزین‌های پایه آب، مواد افزودنی و رنگدانه‌های معدنی است. (به آن میکروسیمان نیز گفته می‌شود)؛ این نمای دکوراتیو به دلیل چسبندگی زیاد می‌تواند بر روی بسیاری از سطوح عمودی و افقی اجرا شود. نکته قابل توجه در اجرای پوشش میکروسمنت آن است که می‌تواند مستقیماً و بدون دردسر روی بسیاری از سطوح اجرا شود: سنگ مرمر،کاشی، گچ، موزاییک، سیمان یا بتن و … نمای میکروسمنت با ضخامت حداکثر 3 میلی متر، به ساخت نما یا بازسازی سریع پوشش‌های دیواری و کف کمک می‌کند.

میکروسمنت پوششی مدرن، بدون درز و مناسب برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان است. پوششی پیوسته که می‌تواند بر روی کف، دیوار، پله، سقف، استخر، پیشخوان، کابینت و … اجرا شود. عمده کاربرد آن در نوسازی خانه‌های شخصی و در اماکن تجاری و بزرگ مانند مراکز ورزشی، ساختمان‌های صنعتی، هتل‌ها و رستوران‌ها و … می‌باشد.

کاربرد پوشش میکروسمنت

اریکا نما - معایب میکروسمنت

کاربرد پوشش‌های دکوراتیو میکروسمنت بسیار متنوع‌اند؛ از پله یا استخرهای شنای میکروسیمانی گرفته تا کف و دیوار آشپزخانه، حمام و نمای بیرونی مانند تراس یا بالکن.

میکروسیمان پوشش بر روی هر سطحی را – مهم نیست چقدر بزرگ باشد – امکان پذیر می‌سازد؛ اجرای نمایی پیوسته بدون درز یا شکاف تا از کثیفی نما جلوگیری کند. تمیز و ضد عفونی کردن خانه را تسهیل می‌کند و به داشتن فضایی عاری از میکروب و باکتری کمک می‌کند. مهمترین کاربردهای پوشش های میکروسیمانی عبارتند از:

پوشش میکروسمنت روی دیوار

کاربرد، مزایا و معایب پوشش میکروسمنت

میکروسمنت یک متریال محبوب برای پوشش انواع دیوارها و نماها می‌باشد. پوششی پیوسته و عدم وجود درز که به آن اجازه می‌دهد تقریباً بر روی هر ماده‌ای بدون بدون نیاز به کار اضافی و به سرعت اعمال شود. با اعمال تاپ کت های مخصوص پوشش میکرو سمنت در دراز مدت ترک نمی‌خورد.

کفپوش میکرو سمنت

معایب میکروسمنت - اریکا کوتینگ

مهمترین مزایای پوشش میکروسمنت کف آن است که: به دلیل ضخامت کم بین 2 تا 3 میلی متر، سطح کف را زیاد بالا نمی‌برد. میکرو سمنت یک کفپوش یکپارچه و پیوسته می‌سازد. یعنی هیچ درز یا گسستگی در آن وجود ندارد. کل بازسازی کف به صورت یک تکه انجام می‌شود. بدون نیاز به برداشتن پوشش قبلی موجود به هر نوع سطحی می‌چسبد.

مزایا و معایب پوشش میکروسمنت

میکرو سمنت حمام

کاربرد، مزایا و معایب پوشش نمای میکروسمنت

Microcement یک پوشش تزئینی عالی برای بازسازی حمام است، به خصوص به دلیل مقاومت آن در برابر رطوبت و تمیز کردن آسان آن. حمام فضایی است پر از رطوبت به همین دلیل انتخاب پوشش صحیح برای آن بسیار مهم است. با میکروسیمان این مشکل می‌تواند برطرف شود. زیرا نه تنها در برابر رطوبت محیط، بلکه در برابر بخار آب نیز مقاوم است.

پوشش میکروسمنت آشپزخانه

کاربرد، مزایا و معایب پوشش نمای میکروسمنت

میکروسمنت در آشپزخانه مقاومت خوبی در برابر حرارت و مواد شیمیایی (شوینده های خانگی) دارد. پوشش‌های ضدآب و ضد لغزش از جمله مهمترین فاکتورهای انتخاب سطوح در آشپزخانه ها است. برای این کار لازم است تا از تاپ کوت های پلی یورتان بر روی لایه نهایی میکروسمنت استفاده کرد.

 

پله‌های میکروسیمانی

معایب پوشش نمای میکروسمنت
مزایا و معایب پوشش میکروسمنت

پوشش میکروسمنت بسیار نازک است (بین 2 تا 3 میلی‌متر). در نتیجه نمای سبکی برای پله ها است که بار اضافی بر روی سازه ایجاد نمی‌کند. اجرای پوشش ضد لغزش برای راه پله ها ضروری است. با تاپ‌کوت‌های مخصوص می‌توان پوشش‌های میکروسیمانی را ایمن ساخت.

استخرهای میکروسیمانی

مزایا و معایب پوشش میکروسمنت
مزایا و معایب پوشش میکروسمنت

عدم لغزش و ضدآب بودن پوشش های میکروسیمانی و همچنین مقاومت آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش، آنها را به گزینه‌ای مناسب برای استخرهای سرپوشیده و روباز تبدیل کرده است.

میکروسمنت پوشش تراس و پاسیو

مزایا و معایب نمای میکروسمنت

میکروسمنت پوششی است که می‌تواند مناطق بزرگ مانند تراس ها را به صورت یکپارچه بپوشاند و در نتیجه از تجمع کثیفی جلوگیری کند. اما مهم‌تر از همه به خاطر زیبایی نمای آن و مقاومت خوب در برابر آب و رطوبت برای کف تراس، دیوار پاسیو خانه های مسکونی یا نمای ساختمان‌ها کاربرد دارد.

تراس و پاسیوی میکروسمنت

معایب و مزایای پوشش میکروسمنت نمای ساختمان

اکثر پوشش‌های میکروسمنت معمولاً به دلیل عدم اجرای صحیح، استفاده از مواد بی کیفیت یا عدم اطلاعات در مورد نوع متریال ایجاد می‌شود و باعث ایجاد مشکلات زیر می‌شود.

در ادامه، به مشکلات اجرا و معایب نمای میکروسمنت خواهیم پرداخت و نکاتی را برای جلوگیری از آن ها بیان می‌کنیم.

مزایای نصب میکروسکمنت

معایب و مزایای نصب میکروسمنت

پوشش سبک وزن برای سازه ها

 میکروسمنت به عنوان یک پوشش نازک و معمولاً با عمق 2 تا 3 میلی متر اجرا می‌شود. طبیعت سبک وزن آن، آن را برای کاربردهایی در ساختمان که وزن فاکتور نگران کننده است، مناسب می‌سازد؛ مانند کف یا دیوارهای موجود در طبقات بالایی.

کفپوش و دیوارپوش بدون درز

مزایا و معایب پوشش میکروسمنت

 میکروسمنت در لایه‌های نازک اعمال می‌شود و یک پوشش پیوسته بدون هیچ گونه خطوط یا رسوبات مولکولی بر سطح ایجاد می‌کند. این کار تمیز کردن کف آشپزخانه یا حمام را آسان‌تر می‌کند. همچنین اگر برای کفپوش‌ها نیاز به نصب منابع گرمایشی دارید انتقال حرارت به راحتی از کف منتقل می‌شوند.

زیبا، دوستدار محیط زیست و مقاوم

مزایا و معایب پوشش میکروسمنت

زیبایی و تنوع رنگ، متریال قابل بازیافت و مقاومت از جمله دیگر فواید نصب و اجرای میکروسیمان دیواری و کفپوشی است. دیوار پوش‌های میکروسمنت‌ مقاوم در برابر ضربه، خط و خش و مواد شوینده شیمیایی بوده و برای کفپوش‌ها ماده‌ای مقاوم در برابر وزن و ضربات پا می‌باشد.

پوشش ضد آب میکروسمنت

مزایا و معایب پوشش میکروسمنت

یکی از مکان های رایج برایی اجرای پوشش های میکروسمنت، حمام است. در صورت استفاده از یک آب بند یا درزگیر قوی، می تواند یک پوشش ضد آب عالی باشد.

چسبندگی بالا

چسبندگی قوی پوشش‌های میکروسیمانی آن را به یک ماده انعطاف پذیر و چندکاره تبدیل کرده است. زیرا می‌توان آن را بر روی سطوح مختلف اعمال کرد: کاشی، سرامیک، سیمان، گچ، سنگ مرمر، بتن و …

مشکلات و معایب پوشش میکروسمنت

معایب نصب پوشش میکروسمنت

زیرکار ضعیف

شرایط زیرسازی نامناسب اولین عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. زیرا نصب صحیح میکروسمنت را پیچیده می‌کند. اگر زیرساز یا ماده نگهدارنده‌ای که قرار است پوشش روی آن اعمال شود کاملاً محکم و ثابت نباشد نصب میکروسمنت را با مشکل مواجه می‌سازد.

بنابراین ابتدا باید مطمئن شوید که نگهدارنده زیرکار بدون شکستگی، ترک یا هر نوع نقص دیگری نصب شده باشد. برای مثال برای پوشش کف قبل از نصب پوشش میکروسمنت استفاده از زیرساز مش فایبرگلاس توصیه می‌شود.

همچنین برای اینکه پوشش میکروسمنت بتواند محکم بماند، پایه یا زیرساز آن باید کاملا تمیز و خشک باشد.

ایجاد ترک و شکستگی

اگر پوشش زیرکار میکروسمنت به درستی نصب نشده و تمایل به حرکت داشته باشد – به دلیل تغییرات ناگهانی دما یا بازسازی بعدی ساختمان – لایه‌های میکروسمنت نیز می‌توانند حرکت کنند.

اجرا توسط نصاب حرفه ای

مزایا و معایب پوشش میکروسمنت

برای نصب پوشش‌های میکروسمنت روی هر سطحی به متخصص یا مجری باتجربه نیاز است. اجرای میکروسمنت دیوار و کف شامل آماده‌سازی و زیرسازی دقیق است. به روز بودن در روش‌های ماله کشی برای دستیابی به نتیجه مطلوب، امری ضروری است.

زمانبر بودن اجرای میکروسمنت

نصب پوشش های میکروسیمانی – خشک شدن هر لایه قبل از اعمال لایه بعدی – زمان می‌برد. بنابراین تکمیل نمای میکروسمنت می‌تواند چندین روز طول بکشد. بسته به ابعاد متراژی که باید پوشش داده شود و پیچیدگی پروژه، نصب میکروسمنت حداقل 7 روز طول می‌کشد.

عایق ضعیف حرارتی

اگر میکروسمنت را برای کفپوش اجرا می‌کنید در حالت عادی در زیر پا احساس سردی خواهید کرد – بخصوص در طول زمستان. با نصب منابع گرمایشی از پایین می‌توان این مشکل را حل کرد.

چنانچه قصد نصب دیوار پوش میکروسمنت را دارید باید بدانید که عایقی با ضریب نفوذ پایین است. به این معنا که با سرعت بسیار کمی گرم یا سرد می‌شود. بنابراین در نوسانات ناگهانی دما، استفاده از آن عملا بی‌فایده است.

نصب پوشش میکروسمنت در دمای نامناسب

دمای محیطی مناسب برای اجرای میکروسمنت بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد است. اگر نصب میکروسمنت در دمای کمتر از 15 درجه سانتیگراد یا بالاتر از 25 درجه سانتیگراد انجام شود؛ می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود.

برای مثال اگر دما خیلی پایین باشد – عاملی که در فصل زمستان رخ می‌دهد – می‌تواند زمان زیادی طول بکشد تا سطح پوشیده شده با میکروسمنت به درستی سفت شود. از طرف دیگر، اگر دما خیلی بالا باشد، میکرو سمنت خیلی سریع سفت می‌شود.

به دنبال نمایی ارزان تر، سریعتر و متنوع تر از میکروسمنت هستید؟

مزایا و معایب پوشش میکروسمنت

پوشش‌های میکروسند اریکا کوتینگ (Microsand) ترکیبی از سنگ دانه‌ها و رزین‌ها با تنوع رنگی و با قیمت مقرون به صرفه می‌باشد. دانه‌بندی آن بسیار ریز (ضخامت 200 میکرون)؛ و در رنگ‌ها و طرح های متنوع، زیبا، سبک (بسیار سبک برای طبقات بسیار بالا)؛ با سرعت بسیار بالا تقریبا بر روی همه نوع نما قابل اجرا هستند. این پوشش های جدید ساختمانی با استفاده از پیستوله و ماله اجرا شده، تاپ کت پلی اورتان یا اکریلیک نهایی به شفافیت، آب بندی و افزایش مقاومت در برابر اشعه یو وی کمک می‌کند. بنابراین برای نمای داخلی و بیرونی پوشش های ساختمانی قابل اجرا هستند.

اگر همچنان می‌خواهید پوشش نمای ساختمان شما ارزان تر و سریع تر اجرا شود؛ از اقتصادی ترین محصول اریکا کوتینگ یعنی پوشش رول استون استفاده کنید. این پوشش ها در 3 لایه، پرایمر – بافت و تاپ کوت اجرا می‌شوند و علاوه بر قیمت بسیار ارزان تر از سایر محصولات پوشش نما، زیبایی مناسب و دوام بالایی دارند.

اریکا کوتینگ مجری انواع پوشش‌های مدرن و جدید نمای ساختمانی: طرح سنگ و طرح آجر نما با قیمت اقتصادی و زیبا آماده اجرای انواع نمای ساختمان در سراسر  کشور می‌باشد.

برای اطلاع از قیمت خرید پوشش‌های اریکا کوتینگ با مشاوران و متخصصان باتجربه اریکا نما تماس حاصل فرمایید:

 

4508793 – 0902

7874497 – 0935

9629521 – 0912

پوشش میکروسمنت چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب نمای میکروسمنت
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.