• دفتر تهران: خیابان دکتر شریعتی پایین تر از پل صدر نبش بن‌بست الهیه پلاک ۱۶۸۰ طبقه هفتم شمالی
  • کارخانه: شهرک صنعتی نکا - فاز 2
  • دفتر ساری: میدان ساری کنار - جنب کوچه نوذری
  • 09129629521
  • 09024508793
  • 09112908255
  • 09913667615

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟

نمای مدرن ساختمان مسکونی معمولا به قسمت جلوی سازه گفته می‌شود. این جز جدایی ناپذیر در طراحی کلی خانه شماست. زیرا ظاهر و ویژگی منحصر به فردی به آن می‌دهد. در نمای مدرن ساختمان‌های مسکونی یک طبقه یا چند طبقه می‌توان از متریال، اشکال و اندازه‌های مختلفی استفاده کرد. در واقع در اینجا دست معماران باز است و این امکان را به آنها می‌دهد که استعداد و خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

برخی افراد نمای کلاسیک یا سنتی مانند سنگ مرمر، طرح چوب یا نمای گل دار را ترجیح می‌دهند. بعضی‌ها هم نمای ساختمان مسکونی مدرن از جمله طرح‌های برجسته و بولد، نامتقارن و خیالی را می‌پسندند. هر چند الزاما قیمت نمای مدرن ساختمان گران‌تر و زیبایی طرح آن از نمای کلاسیک بیشتر نیست؛ اما وقتی این دو با یکدیگر ترکیب شوند سبک معاصر شکل می‌گیرد. در هر صورت اهمیت نما در معماری بسیار بیشتر از زیبایی بیرونی یا داخلی ساختمان است. به همین دلیل، قصد ما در مجموعه اریکا کوتینگ نشان دادن اهمیت واقعی نمای مدرن در ساختمان‌های مسکونی، ویلایی و تجاری است.

اهمیت نمای مدرن ساختمان مسکونی در معماری

نمای بیرون ساختمان شما، نشان دهنده چهره خانه شماست. این قسمت از پوشش ساختمان چندین هدف را دنبال می‌کند که در زیر به مهمترین آنها می‌پردازیم:

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟

1. نشانِ منحصر به فرد نمای ساختمان

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟

این مورد باید در لیست اولویت‌ها برای اجرای نمای مدرن ساختمان‌ مسکونی یک یا چند طبقه باشد. بسیارند نمای بیرونی ساختمان‌های مدرنی که با وجود داشتن طرح‌های استاندارد – که با مقررات نظام مهندسی نیز مطابقت دارند – فاقد هویت، برتری و انحصار هستند. اجرای نمای مدرن می‌تواند نقش بزرگی در این امر ایفا کند. زیرا ویژگی منحصر به فرد بودن را به ساختار طبقات می‌بخشد و آن ویژگی را از آن خود می‌کند.

2. تاثیر نمای مدرن بر کاهش مصرف انرژی ساختمان

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟

نمای بیرون ساختمان علاوه بر افزایش زیبایی، نقش مهمی در بهینه‌سازی مصرف انرژی و ارتباط نمای بیرونی به فضای داخلی ساختمان ایفا می‌کند. نمای مدرن ساختمان مسکونی شما می‌تواند به طور قابل توجهی به کاهش قبوض انرژی کمک کند. ممکن است فکر کنید که چگونه جنس نمای ساختمان شما می تواند  تاثیر تابش خورشید را به حداقل برساند. برای مثال نمای سبک و ضد یو وی به خنک کردن ساختمان کمک می‌کند که در نهایت منجر به کم کردن هزینه انرژی می‌شود.

3. محافظ در برابر عوامل طبیعی

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟

نمای ساختمان از ساکنین در برابر باد و باران، گرما و رطوبت شدید محافظت می‌کند. نماها به دلیل مقاومت در برابر دما، خوردگی و سایر عوامل محیطی بسیار محبوب هستند. (بخصوص تاثیر نمای مدرن ساختمان‌های چند طبقه که در دهه‌های اخیر به یک ویژگی مهم تبدیل شده است).

4. تاثیر نمای ساختمان بر تهویه طبیعی

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟

نما در اصل پوسته بیرونی ساختمان است. جنس و کیفیت لایه بیرونی، تهویه طبیعی فضای داخل ساختمان را بهبود می‌بخشد. این امر با استفاده از روش‌های مختلف مانند نوع طراحی پوشش بیرونی، نمای سبک و قابل تنفس به دست می‌آید. امروزه اجرای نمای مدرن در ساختمان‌های مسکونی و ویلایی، آسایش ساکنین در شرایط آب و هوایی سخت مانند باد، باران و برف تضمین می‌شود.

5. عایق صدا

یک نمای مدرن برای ساختمان مسکونی که به خوبی طراحی شده است – در مقایسه با نمای معمولی سازه ها – عایق صوتی بهتری را برای ساکنان خود فراهم می‌کند. عایق صوتی بودن نما به هیچ وجه بر تهویه هوا، زیبایی و ارتباط با فضای بیرون ساختمان تاثیر منفی نمی‌گذارد.

6. آسایش ساکنین

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟

طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی، فرایند نورگیری، گردش هوا و کنترل دما را بهبود می‌بخشد. در نتیجه راحتی ساکنان ساختمان را افزایش می‌دهد. نمای بیرونی مدرن ساختمان باعث بهینه سازی فضای داخلی و آسایش ساکنین می‌شود. همچنین علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، باعث کاهش هزینه‌های جانبی و افزایش امنیت ساختمان نیز می‌شود.

7. افزایش طول عمر نمای ساختمان

نمای مدرن ساختمان‌های مسکونی  نتیجه فناوری پیشرفته ساخت و ساز در سالهای اخیر است. به این معنی که در برابر محیط بیرونی بسیار مقاوم هستند. در مقایسه با رنگ‌های معمولی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، آنها می‌توانند چسبنده به نظر برسند و کثیفی و گرد و غبار را جذب کنند.

 نماهای مدرن در برابر آب و هوا محکم و مقاوم هستند و این ویژگی، طول عمر ساختمان ها را افزایش می‌دهد. بنابراین برای چندین دهه دوام می‌آورند. علاوه بر آن با وجود نوآور‌های جدید در متریال نما، ایده‌ها و طراحی‌های مدرن، همچنان فرصت های متعددی را پیش روی معماران و مجریان نمای ساختمان می‌گذارد.

انتخاب بهترین نمای مدرن ساختمان مسکونی

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟

اجرای صحیح نمای ساختمان بسیار مهم است. زیرا می‌تونند به طور قابل توجهی بر روشنایی، گرمایش، سرمایش و تهویه سازه تأثیر بگذارد. در حالی که فاکتورهای زیادی وجود دارد که در نمای مدرن ساختمان مسکونی باید در نظر گرفته شود، یکی از چالش انگیزترین آنها انتخاب متریال مناسب است. همچنین تصمیم شما در مورد انتخاب متریال مدرن نمای بیرون ساختمان باید پس از ارزیابی عوامل زیر انجام گیرد:

 

  • مقاومت نما در برابر آب (نمای ضد آب ساختمان)
  • مصرف انرژی
  • زیبایی و بافت نمای ساختمان
  • تطبیق پذیری
  • متریال نما سازگار با محیط زیست
  • ماندگاری بالا
  • قیمت اقتصادی

نمی دانید از کدام نما برای ساختمان مسکونی یا ویلای خود استفاده کنید؟

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟

کل پکیج فوق از جمله ویژگی های نمای اریکا کوتینگ می‌باشد. پوشش های اریکا ترکیبی از سنگدانه های طبیعی – با دانه بندی های مختلف و تاپ کوت های بادوام، زیبا و ضد آب که قابلیت اجرای سریع  روی نماهای قدیمی را نیز دارا هستند – آماده اجرای انواع نمای مدرن ساختمان مسکونی، ویلایی و تجاری با استفاده از پیستوله – ماله – غلطک و رنگ در سراسر ایران می‌باشد.

 

لطفا جهت طراحی پوشش‌های نمای ویلایی و کلیه نماهای مدرن ساختمانی – استعلام قیمت یا مشاوره رایگان  -با شماره‌های کارشناسان فروش اریکا کوتینگ تماس حاصل فرمایید:

 

4508793 – 0902

7874497 – 0935

9629521 – 0912

اهمیت نمای مدرن در ساختمان مسکونی چیست؟
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.